Google Earth nabízí přímý přenos z Marsu

Astronomie |

Google dnes uvádí další novinky v Google Earth speciálně v části o Marsu. Mars byl v Google Earth představen už začátkem února, ale ode dneška v něm najdete hned několik vrstev, díky kterým získáte představu, kolik toho o rudé planetě víme a jak se astronomie vyvíjela.

***tisková zpráva společnosti Google

Stačí si v horní liště Google Earth vybrat „Mars“ a můžete se proletět nad Marsem ve 3D, zkoumat terén, různé informační vrstvy, fotografie.
V nové verzi Google Earth najdete tři novinky:

Můžete se vydat zpět v čase a ve vrstvě „Historické mapy“ si prohlédnout rudou planetu očima průkopníků vědy o Marsu: astronomů Giovanni Schiaparelliho, Percivala Lowella a dalších.

Pak se přesuňte do současnosti s novou vrstvou „Live from Mars“, kde najdete kontinuální přenos přímo z Marsu, z vozítka Mars Odyssey, které aktuálně zkoumá planetu. Ve vrstvě „Live from Mars“ jsou zařazeny snímky americké NASA, konkrétně kamery THEMIS, s ní můžete létat s kameramikosmických lodí Mars Odyssey a Mars Reconnaissance Orbiter, podívat se, kde létaly naposledy a jakou trasu mají na programu teď.

To ale není všechno: nabízí se vám objevování historie zkoumání Marsu a také dvě prohlídky Marsu připravené moderátory Irou Flatowem z pořadu Science Friday z Public Radio a Bill Nyem s přezdívkou Science Guy.

Zároveň jsme upravili několik populárních novinek představených při původním spuštění na začátku února: máme k dispozici nové snímky NASA a  ESA a vylepšili jsme vyhledávání, aby se vám po Marsu cestovalo lépe. Ze zajímavostí v Google Mars ještě připomínáme články z knihy „A Traveler’s Guide to Mars“ Williama Hartmanna o největším kaňonu sluneční soustavy Valles Marineris, nejvyšší známé hoře Olympus Mons a proslulé tváři na Marsu a dalších známých místech. Můžete sledovat stopy vozítek na Marsu a těšit se z panoramatických fotek Marsu ve vysokém rozlišení.

Mars můžete objevovat v Google Earth tak, že si stáhnete nejnovější verzi Google Earth (Google Earth 5.0) na earth.google.cz nebo na  earth.google.com/mars . Po Marsu se můžete v Google Earth pohybovat stejně jako po planetě Zemi – přibližovat se, oddalovat, měnit úhel pohledu kamery nebo otočit planetou jediným klikem myši.

O Google Earth

Google Earth spojuje satelitní snímky a mapy s jedinečnou technologií vyvíjenou společností Google, a tak zpřístupňuje uživatelům po celém světě značný objem geografických informací. Aplikaci Google Earth si od uvedení produktu v červnu 2005 stáhlo přes 500 milionů unikátních uživatelů. Google Earth lze bezplatně stáhnout na adrese http://earth.google.com/.