Americká firma A123 Systems uvádí novou autobaterii, která by měla znamenat pokrok ve vývoji elektromobilů. Nanoposphate EXT by oproti stávajícím modelům měla být schopna fungovat při daleko širším rozmezí teplot.Současné olovo-kyselinové a lithium iontové baterie mají v tomto ohledu značná omezení. Nanoposphate EXT prý naopak zvládne při 45 0C fungovat s 90% kapacitou. Energii potřebou […]
Americká firma A123 Systems uvádí novou autobaterii, která by měla znamenat pokrok ve vývoji elektromobilů. Nanoposphate EXT by oproti stávajícím modelům měla být schopna fungovat při daleko širším rozmezí teplot.
Současné olovo-kyselinové a lithium iontové baterie mají v tomto ohledu značná omezení. Nanoposphate EXT prý naopak zvládne při 45 0C fungovat s 90% kapacitou. Energii potřebou ke startu dodá i při -30 0C.
Yann Guezennec, profesor mechanického inženýrství na Ohio State University, který se podílel na testování výrobku, tvrdí, že by mohl najít uplatnění hlavně v hybridních vozech. Při elektrifikaci vozu nebude prý nutné dodávat k autobaterii chladicí systém pro odvádění tepla. Tímto způsobem se jednak snižuje energetická účinnost provozu, ale rostou také vstupní náklady kvůli nutným úpravám interiéru vozu.
Zdroj: Phys.org
Komentáře
Napsat vlastní komentář
Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.