Nejde o žádný distribuovaný projekt, namísto výkonu počítače se poskytuje výkon mozku. Hra Phylo vyvinutá kanadskými bioinformatiky vzdáleně připomíná Tetris. Uživatel posouvá různobarevnými čtverečky a snaží se je zarovnávat pod sebe tak, aby sloupečky byly tvořeny políčky stejné barvy a v řádcích bylo co nejméně mezer. Možné operace s čtverečky mají vztah k mutacím DNA […]
Nejde o žádný distribuovaný projekt, namísto výkonu počítače se poskytuje výkon mozku. Hra Phylo vyvinutá kanadskými bioinformatiky vzdáleně připomíná Tetris. Uživatel posouvá různobarevnými čtverečky a snaží se je zarovnávat pod sebe tak, aby sloupečky byly tvořeny políčky stejné barvy a v řádcích bylo co nejméně mezer. Možné operace s čtverečky mají vztah k mutacím DNA (posuny, delece, záměny „písmenek“ apod.).
Vtip je v tom, že tyhle akce nějak odpovídají míře podobnosti mezi sekvencemi DNA. Počítačové programy zatím úlohy tohoto typu (na rozdíl od skutečného Tetrisu) příliš dobře řešit neumí. Úkol spadá do rozpoznávání vzorů, tj. do stejné kategorie jako třeba identifikace tváře. Lidé řešící na Internetu tuto hru tak mohou pomoci rozpoznat genetické příčiny některých chorob nebo průběh evolučních stromů (vzdálenost ve stromě odpovídá míře podobnosti řetězců DNA).
Podrobnosti Computerworld.cz.
Komentáře
Napsat vlastní komentář
Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.