Elektrické vozy jsou s největší pravděpodobností budoucností osobní dopravy. Přesto zatím mezi lidmi nemají úplně nejlepší pověst.
tisková zpráva společnosti Siemens
Většina komerčně prodávaných elektromobilů jsou malé příměstské vozy, které jsou pomalé, designově nijak výjimečné a na delší cesty, než do práce či na nákup, i nepraktické. Možnosti současných elektromobilů jsou ovšem podstatně větší a dokázat se to snaží i francouzská automobilka Exagon se svým vozem Furtive eGT.
Furtive eGT je čistě elektrický vůz poháněný dvěma elektromotory od společnosti Siemens. Každý z těchto motorů váží pouhých 52 kilogramů a poskytuje výkon 148 kW, dohromady tedy 296 kW (402 koní). Díky tomu, že elektromotory dokáží poskytnout maximální točivý moment už při minimálních otáčkách, umí vůz zrychlit z nuly na 100 km/h během 3,5 vteřiny. Ručička tachometru se dokáže vyšplhat až na 287 km/h, na běžných silnicích je pak omezena na 250 km/h.
Vůz byl otestován i na slavné Nordschleife, neboli Severní smyčce německého závodního okruhu Nürburgring. Tato trať, vybudovaná již ve dvacátých letech minulého století, je díky svému členitému profilu, více než stovce zatáček a různým povrchům, stále považována za nejlepší test pro ověření vlastností automobilů a pochopitelně i řidičských dovedností. Na okruhu dlouhém dvacet kilometrů dokázal Furtive eGT jet rychlostí až 240 km/h.
Do baterií vozu je možné uložit 53 kWh elektrické energie, s nimiž má dojezd až 400 km. Baterie jsou navíc velmi stabilní – i po více než 3000 nabíjecích cyklech si uchovají přes 80 % původní kapacity. Vůz tak celkem může bez problémů najezdit kolem jednoho milionu kilometrů.
Komentáře
Napsat vlastní komentář
Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.