Navzdory masivní reklamě dají podle analytiků spotřebitelé i letos o Vánocích přednost multimediálním tabletům nebo fitness náramkům a prodeje chytrých hodinek zůstanou slabé. Chytré hodinky jsou jednou z kategorií tzv. nositelné elektroniky, nejde o úplnou novinku, ale o zařízení, která byla doposud využívána především ve zdravotnictví a v oblasti fitness. Jejich výrobci se teď pokoušejí oslovit širší spotřebitelský trh nabídkou dalších funkcí.
Zdroj: Gartner
Gartner očekává, že chytré hodinky nebudou smartphonům schopné konkurovat cca do roku 2017. Stávající nabídka chytrých hodinek nenabízí dostatečně lákavý design, funkce ani aplikace – ty se pochopitelně začnou ve větší míře objevovat až s etablováním příslušného „ekosystému“. Samozřejmě existují oblasti, kdy se s tímto typem produktů bude dále experimentovat – např. sledování (vynucení práva nebo péče o staré apod. lidi). Otázkou je, jak se tyto technologie v podání jednotlivých výrobců budou dále vyvíjet. Půjde o doplněk, nebo náhradu smartphonu?