O pokusech s napájením elektroniky pomocí bezdrátových technologií se zde psalo již několikrát. Problémem samozřejmě dosud zůstává především relativně nízká účinnost.
(První experimenty viz např. článek starý již asi 5 let.)
Vědci se nicméně domnívají, že pomocí rezonujících měděných cívek by se za jízdy mohly dát dokonce napájet i elektromobily. Tím by se odstranil největší problém současných elektromobilů, kdy po relativně krátkém dojezdu je baterii třeba dlouho znovu nabíjet. Zde se předpokládá, že by samotná indukce dokázala pokrýt energetické požadavky při běžném provozu. Uvažuje se o dvou variantách, cívky umístěné po stranách dálnice v pravidelných rozestupech, nebo implantované přímo do povrchu vozovky. Dořešit je třeba osud „ztracené“ energie (na co se přemění? teplo, záření – oboje může představovat určité riziko) a zajistit, aby indukční napájení nežádoucím způsobem neinterferovalo s elektronikou v řídicích systémech automobilu.
Za pozornost ještě stojí, že tento výzkum počítá s celkem konzervativními technologiemi, žádnými „kouzly“ např. pomocí metamateriálů.
Podrobnosti Computerworld.cz.