Chvíle učení systému a obyčejný záznam EEG odečítaný senzory na hlavě řidiče může stačit k automatickému řízení vozu. Biolelektrické signály mozku dokázali vědci přiřadit pokynům k zahnutí, zrychlení či zpomalení. Dočkáme se automobilů ovládaných myšlenkami? Podobnou službu by jistě ocenili např. postižení lidé. Další verzí vyvíjené technologie by bylo zkombinovat ovládání myšlenkami a automatické řízení. Řidič by […]
Chvíle učení systému a obyčejný záznam EEG odečítaný senzory na hlavě řidiče může stačit k automatickému řízení vozu. Biolelektrické signály mozku dokázali vědci přiřadit pokynům k zahnutí, zrychlení či zpomalení. Dočkáme se automobilů ovládaných myšlenkami? Podobnou službu by jistě ocenili např. postižení lidé.
Další verzí vyvíjené technologie by bylo zkombinovat ovládání myšlenkami a automatické řízení. Řidič by přebíral ovládání automobilu pouze v určité okamžiky, např. na křižovatkách.
Zajímavou aplikací by bylo také zpřístupnění řízení pouze vlastníkovi auta (pokud by si systém musel nejprve na řidiče „zvyknout“).
Jistě ale každého napadne i řada problémů, s nimiž by se tato technologie potýkala. Není třeba asi problém odečíst směr zahnutí, ale jak z mozkového signálu zjistit požadovanou míru? Tady se zdá, že ruce na volantu jsou citlivější než samotná hlava…
Podrobnosti Computerworld.cz.
Komentáře
Napsat vlastní komentář
Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.