Výzkumníci z Duke University a Emory University publikovali názor, že technologie skenování lidského mozku najdou uplatnění i tam, kde bychom to nečekali. Využít jich bude možné nejen v medicíně, pro kontrolu makléřů (viz tento článek) či studium lidské psychiky. Poznatky získané technikami, jako je funkční magnetická rezonance, umožní vyvinout nové a účinnější marketingové techniky. Přijde […]
Výzkumníci z Duke University a Emory University publikovali názor, že technologie skenování lidského mozku najdou uplatnění i tam, kde bychom to nečekali. Využít jich bude možné nejen v medicíně, pro kontrolu makléřů (viz tento článek) či studium lidské psychiky.
Poznatky získané technikami, jako je funkční magnetická rezonance, umožní vyvinout nové a účinnější marketingové techniky. Přijde čas neuromarketingu. Taková představa jistě na řadu lidí zapůsobí jako strašidlo, nicméně v konečném důsledku půjde prostě o vyšší stupeň cílení reklamy. Cílenější reklama je z pohledu zadavatele účinnější, z pohledu spotřebitele ovšem vnímána jako méně obtěžující.
Každopádně bude neuromarketing zajímavým prostředkem pro návrh marketingových kampaní. Sledováním reakcí v mozku dobrovolníků lze získat přesnější údaje než pomocí vyplňování dotazníků, odhalí se tím např. i emoční reakce, jichž si člověk není sám vědom.
Zdroj: ScienceDaily
Komentáře
22.03.2010, 14:22 fejenor
MRI
Pardon, ale jak je možné skenovat aktvivitu lidského mozgu v reálním času pomocí magnetické rezonance, nebo jsem jenom špatne pochopil poznámku.
Napsat vlastní komentář
Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.