Softwarově generované melodie a literatura

Aktuality |

Počítačově komponovaná hudba údajně došla do dalšího stadia. Program zvládne už nejen žánry ve stylu techna, ale i slušnou vážnou hudbu. Nepokouší se o nic na způsob umělé inteligence, ale funguje metodou nápodoby. Neskládá tedy věci zcela nové, ale imituje předložené styly. Dělá to však prý celkem sofistikovaně, žádné „posunutí výšky o tón“ apod. K […]




Počítačově komponovaná hudba údajně došla do dalšího stadia. Program zvládne už nejen žánry ve stylu techna, ale i slušnou vážnou hudbu. Nepokouší se o nic na způsob umělé inteligence, ale funguje metodou nápodoby. Neskládá tedy věci zcela nové, ale imituje předložené styly. Dělá to však prý celkem sofistikovaně, žádné „posunutí výšky o tón“ apod.

K čemu je to dobré, tedy kromě toho, že to zajímavé z hlediska obecného srovnávání lidí a algoritmů u činností, kde si zakládáme na své specificky lidské kreativitě? Třeba by se tímto způsobem mohly levně až de facto zdarma vytvářet zvukové kulisy pro počítačové hry či neambiciózní filmy.

Zájemce o toho kterého skladatele by pak mohl získat prakticky neomezené množství variací ve stejném stylu. Nehrozilo by, že se mu pát nejoblíbenějších skladeb beznadějně oposlouchá. Tedy samozřejmě za předpokladu, že by oba výtvory byly stejně kvalitní, což přece jen nejsou (alespoň zatím). V porovnání třeba s Bachem se pozná (ale až po nějaké době poslechu), že počítačově generované melodii schází něco jako „struktura na vyšší úrovni“.

Podrobnosti Computerworld.cz.

Poznámka: A jakou dáváte budoucnost počítačově generované literatuře? Nebo už třeba harlekýnky takhle vznikají?











Komentáře

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.