Facebook nebrat zbytečně vážně

Člověk |

Firmy dnes při vyhodnocování uchazečů o zaměstnání logicky pátrají na sociálních sítích. Zveřejňovat veřejně přístupné fotografie s lahví rumu se tak může vymstít.

Facebook nebrat zbytečně vážně



V době strachu ze ztráty soukromí se často argumentuje tím, že lidé se o ně obvykle připravují zcela dobrovolně. Zčásti kvůli tomu, že si neumějí správně nastavit, jaké informace jsou veřejně přístupné, zčásti jim to prostě nevadí. Na Facebooku se uživatelé chlubí opravdu lecčíms – podobně jako v reality show.
Nová studie výzkumníků North Carolina State University reaguje na to, že na Facebooku si pak firmy logicky prověřují i uchazeče o zaměstnání. Přílišná otevřenost může člověka snadno připravit o šanci na úspěch v konkurzu, nicméně takové skenování nemusí být výhodné ani pro druhou stranu. Zaměstnavatelé by podle studie ve skutečnosti neměli brát informace vydolované z Facebooku příliš vážně, jinak se i sami zbytečně připraví o schopné lidi.
Výzkumníci zkoumali uchazeče o zaměstnání a „měřili“ u nich stupeň takových vlastností, jako je svědomitost, extroverze a vstřícnost. Poté zjistili, jak výsledky korelují s příslušnými facebookovými profily. Ukázalo se, že reálná svědomitost, cílevědomost a zodpovědnost prakticky nijak nesouvisí s tím, jak jsou lidé na sebe na Facebooku ochotni prozrazovat svůj vztah k alkoholu či drogám.
Ba dokonce – určité pozice v prodeji či marketingu vyžadují mít extrovertní povahu. Extroverti přitom své alkoholické a podobné excesy na Facebooku pochopitelně ventilují spíše než introverti, takže zde dokonce hrozí, že podnikové oddělení lidských zdrojů vyřadí naopak ty vhodnější kandidáty.
Jeden osobnostní rys se však prý mezi reálným světem a sociálními médii promítá. Vstřícní lidé na Facebooku tolik nepomlouvají a neurážejí; samozřejmě, že kdo se takto chová na sociálních sítích, nemusí totéž dělat i v reálném světě, nicméně ani tak se na své okolí zrovna obvykle neusmívá. Tohle tedy prý má smysl sledovat spíše než fotografie člověka spícího vedle půllitru piva.

Zdroj: Phys.org



Úvodní foto: historicair, wikipedia, licence obrázku GFDL, Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci 3.0 Unported




Související články




Komentáře

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.