Člověk |
Za nejbezpečnější jsou někdy pokládána červená auta: mají být na ulici nejnápadnější. Je to však omyl. Za soumraku je nejlépe vidět mátově zelená, naopak „signální“ červená za soumraku tmavne a lze ji jen obtížně odlišit od okolní hnědé. Na druhém místě po mátově zelené má co se viditelnosti týče být fialová a žlutá. Zdroj: Kolektiv: […]
Za nejbezpečnější jsou někdy pokládána červená auta: mají být na ulici nejnápadnější. Je to však omyl. Za soumraku je nejlépe vidět mátově zelená, naopak „signální“ červená za soumraku tmavne a lze ji jen obtížně odlišit od okolní hnědé. Na druhém místě po mátově zelené má co se viditelnosti týče být fialová a žlutá.
Zdroj: Kolektiv: Lexikon populárních omylů, Knižní klub, Praha 2001
Poznámky:
– existují nějaké statistiky nehodovosti podle barvy auta?
– hraje zde nějakou roli souvislost barvy auta a osobnosti řidiče? (například ve stylu: červené auto by si opatřovali spíše lidé se sklony k agresivitě, kteří jezdí méně bezpečně, a tudíž mají více nehod bez ohledu na to, jak je dotyčná barva vidět? Co vliv toho, že auta určitých barev by byla preferována také v závislosti na pohlaví?)
Viz také:
Míra rizika je daná vnitřními mechanismy?
Pásy a smrt na silnicích
Muži a ženy preferují jiné barvy
Komentáře
Napsat vlastní komentář
Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.