Člověk |
S jakým typem filmu spojovat reklamu? Nejen láskou živ je člověk, a to platí i pro 1. máj. Spotřebitele lze prý k věrnosti značce dostrašit.
Někdy se tvrdí, že záplava negativního zpravodajství bývá mj. požadavkem inzerentů – reklama pak působí jako příjemná změna. Jindy inzerenti zase naopak nechtějí svoji značku spojovat s určitým obsahem, který by mohl být pociťován jako negativní. Faktem je, že zrovna v hororech moc reklamy není.
Autorka nové studie Lea Dunnová z UBC Sauder School of Business nyní ale tvrdí, že zákazníci cítí větší loajalitu ke značce, pokud reklamu na ni vidí v hororu, respektive vnímají pocit strachu. Konkurenční pocity (testováno štěstí, smutek či vzrušení) tolik nefungují. Dunnová argumentuje, že strach vzbuzuje v lidech potřebu upnout se, něčeho se „chytit“. Pokud přátelé společně sledují horor, údajně získají pocit, jak si skvěle rozumí. Když ale člověk horor sleduje sám, bude mít tendenci naopak přilnout k tomu, co uvidí v pauze na reklamu. Podle provedeného průzkumu stačí reklamu/příslušný produkt vidět, funguje to i bez dodatečné verbální informace. Nicméně důležité pro vznik pouta je, aby sdělení bylo podáno uprostřed pocitu; reklama po skončení hororu je v tomto ohledu už účinná podstatně méně.
Dunnová kromě hororů zmiňuje, že stejně tak efektivní pro budování pověsti značky či konkrétního produktu by mohlo být spojení s drsnějšími počítačovými hrami. Vyžívá se i v expresivním vyjadřování, že inzerenti se bojí negativních asociací, ale proč nenechat značku vynořit se ze tmy, když se zalesknou ostří a krev začne stříkat.
Práce byla publikována v Journal of Consumer Research.
Zdroj: Phys.org
Komentáře
25.12.2014, 06:44
.... ñïñ çà èíôó....
25.12.2014, 06:07
.... thank you....
20.11.2014, 03:37
.... ñïñ!!...
30.07.2014, 18:37
.... thanks....
Napsat vlastní komentář
Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.