Ostatní |
Každý rok se v dopravních zácpách zbytečně spálí 34 miliard litrů pohonných hmot, automobilové nehody stojí miliardy dolarů a do roku 2020 se očekává nárůst počtu pasažérů letecké dopravy na dvojnásobek, což bude ročně znamenat přes sedm miliard přepravených osob...
***tisková zpráva společnosti IBM
Společnost IBM představila pět nejnovějších inovací, které mohou změnit způsoby našeho cestování. Seznam je založen na tržních a společenských trendech, které ovlivní způsob našeho života, a na technologiích vyvíjených v mezinárodních laboratořích IBM, jež tyto inovace umožní.
Každý rok se v dopravních zácpách zbytečně spálí 34 miliard litrů pohonných hmot, automobilové nehody stojí miliardy dolarů a do roku 2020 se očekává nárůst počtu pasažérů letecké dopravy na dvojnásobek, což bude ročně znamenat přes sedm miliard přepravených osob. V průběhu příštích dvou let se tyto statistiky díky technologickým inovacím v některých oblastech změní následujícím způsobem:
Naše automobily budou schopny rozpoznat ostatní vozy a předejít rizikovým situacím na silnicích.
Budoucnost patří společnému řízení. Automobily blízké budoucnosti budou mít asistenční technologie, které jim umožní chovat se jako by měly „reflexy“. Vozy si budou vyměňovat informace mezi sebou navzájem a se silniční infrastrukturou; v případě potřeby budou schopny korigovat akci a poskytovat řidiči nezbytnou zpětnou vazbu. Napojení dálnic a městských komunikací bude průchodnější a tok dopravy plynulejší a bezpečnější, což rovněž omezí škodlivé emise.
Cestující obdrží informace o zpoždění vlaků a autobusů prostřednictvím mobilního telefonu.
Nové technologie blízké budoucnosti cestujícím zavolají nebo zašlou textovou zprávu o aktuálním čase příjezdu dalšího autobusu nebo vlaku. Pomocí senzorů, technologie GPS a palubní komunikace odešlou inovativní dopravní systémy upozornění o zpoždění vlaku či autobusu a případném rychlejším či pohodlnějším spoji. Stejný systém umožní přepravním dispečerům korigovat cesty dopravních prostředků v reálném čase a z nevhodného seskupení spojů se tak nenávratně stane věc minulosti.
Řidiči budou se svými vozy vést konverzaci.
Stále sofistikovanější systémy rozpoznávání hlasu řidičům v reálném čase umožní příjem aktualizovaných spojů, čtení a odpovídání na e-maily, zjišťování trasy, předcházení nehodám, přehrávání DVD nebo hudby prostřednictvím jednoduchých slovních pokynů. Hlasem řízená navigace a zábavní systémy řidičům rovněž umožní ovládání teploty v kabině či telefonování s rodinou, to vše s rukama na volantu a očima upřenýma na silnici.
Města najdou řešení dopravních kongescí.
Inteligentní dopravní systémy budou v reálném čase korigovat světelné řízení dopravy, aby omezily zhušťování dopravy nebo vytvořily průjezdy pro vozidla záchranných služeb. Nové senzorické technologie, GPS a satelity poskytnou motoristům informace o nejlepších trasách a budou se snažit předcházet jízdě a parkování v místních dopravních špičkách. Díky menšímu počtu dopravních zácp bude vzduch ve městech čistější a silnice bezpečnější.
Cestující získají přehled o změnách na trase a budou moci snadněji dohledat ztracená zavazadla.
Polohy letadel, posádek a odbavovacích stanovišť budou optimalizovány s pomocí inteligentních systémů, které budou „předvídat“ zdržení a přesměrují pasažéry dříve, než se nahromadí na letišti. Prostřednictvím kiosků budou mít cestující přehled o změnách na trase a jednotný letecký/letištní systém zvýší bezpečnost a dramaticky omezí chyby v přepravě zavazadel.
„Vědci a odborníci ze společnosti IBM zaměření na oblast dopravy mají za to, že řešení dopravních problémů nespočívá ve výstavbě dalších silnic či zavádění nových leteckých spojů,“ uvádí Marty Salfen, generální ředitel divize global travel and transportation společnosti IBM. „Společnost IBM je přesvědčena, že nové technologie – zvláště v oblasti komunikací – zvýší bezpečnost a plynulost dopravy a umožní zvládnout stále rostoucí poptávku.“
Komentáře
Napsat vlastní komentář
Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.