LCD panel, jenž je schopen ukazovat při pohledu z levé nebo pravé strany dva různé obrázky, představila společnost Sharp. Jeho výroba má být zahájena ještě v průběhu letošních prázdnin.
Nový typ monitoru lze podle představitelů firmy Sharp využít například v obývacích místnostech, kdy dva členové rodiny hodlají sledovat rozdílný televizní program. Vhodným prostředkem bude i pro dva účastníky jedné počítačové hry, z nichž každý musí vidět odlišný obraz. Možné je i nasazení u navigačních systémů aut – z pohledu řidiče je ukázána mapa, spolujezdec naopak může sledovat film z DVD přehrávače. Na rozdíl od klasických 3D obrazovek totiž novinka nabízí podstatně větší úhel možného sledování.
Obrazovka displeje Sharpu využívá k zobrazování příslušného obrázku každý lichý, respektive sudý sloupec pixelů. Tenký černý pruh, který je na okraji takové sloupce, dovoluje divákovi vidět pouze ten sloupec, který není uvedeným stínítkem zakryt. Pokud je odesílán na liché i sudé sloupce stejný obraz, pak monitor ukazuje stejný obraz jako klasický displej. Kvůli možnému snížení jasu displeje Sharp u těchto produktů zvýšil podsvícení jednotlivých bodů. Kritici ale poukazují na to, že nasazením této technologie se značně snižuje rozlišení displeje, což může být u některých aplikací závažnou komplikací.
Ve stejném termínu představil Sharp i další zobrazovací technologii, takzvané přepínané LCD. To dovoluje měnit během provozu úhel, odkud je obraz možné sledovat. Výrobce předpokládá, že takový typ je vhodný do prostředí, kde je nutné eliminovat možnost toho, že informace bude vidět i nepovolaná osoba – tedy displeje bankomatů, obrazovek mobilních telefonů či přenosných počítačů.
Společnost Fujitsu představila dva prototypy ohebných LCD displejů, které umožňují měnit na nich zobrazovaný obsah působením slabých rádiových vln. Prezentovaná černobílá varianta navíc znázorňovala obraz po dva týdny bez přívodu elektrické energie.
Nízkoenergetické displeje nabídla firma i v neohebné variantě, kterou hodlá uplatnit především v systémech veřejné dopravy nebo v displejích chytrých karet.
Komerční nasazení 5 let vyvíjeného produktu společnost předpokládá za 2 až 3 roky. Mimo jiné se počítá i s jeho využitím v podobě elektronického papíru.