03.02.2014, 19:48
To je ale, myslím, tragikomické nepochopení.
Pythagorejci, renesanční a barokní (etc.) myslitelé netvrdili, že by
>>
předpokládali, přímo nebo alespoň mezi řádky, skoro všude – od antiky (Pythagoras, délky strun…) až třeba po vlivnou knihu Gödel, Escher, Bach. ... Nějaké podivné propojení mezi hudbou a kognitivními schopnosti, především těmi matematickými,...
a že když se ...zkoumal vliv výuky hudby a výtvarného umění na prostorovou představivost, matematické úlohy a bohatství slovní zásoby
...
>>
v tom smyslu, že by je hudba nějak stimulovala.
Ano, ve středověku studium hudby (musica) mělo povahu matematickou, ale to opět nesouvisí s poslechem nebo produkováním toho, co sluchem vnímáme.
Ale spíše, že v hudbě a řádu světa je cosi matematického. A pokud jde o Eschera, tam jde (jak jsem to já pochopil) spíš o jisté vizuální zobrazení, ztvárnění určitých paradoxů matematické povahy, než že by se to přímo vázalo na poznávací schopnosti...
Hudba matematickému chápání nepřidá