Scienceworld.cz
PRO MOBIL
PRO MOBIL


KLASICKY
KLASICKY


Auta na solární pohon v režiji IBM

***tisková zpráva společnosti IBM

 V průběhu cesty budou automatická vozidla pomocí řešení IBM Human Centric shromažďovat data o emisích CO2 v zemích, kterými budou projíždět – v Itálii, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Maďarsku, Ukrajině, Rusku, Kazachstánu a Číně. Na základě těchto dat bude posléze v těchto oblastech posuzován zdravotní a ekologický dopad CO2.

Řešení IBM Human Centric Solutions budou v průběhu výpravy ilustrovat potenciál chytrých telefonů pro sběr dat. Vozidla VIAC budou vybavena speciálně navrženými chytrými telefony, které budou v průběhu celé cesty monitorovat úroveň CO2 a živě přenášet data na internet prostřednictvím @greenhaviour Twitter kanálu.  

„Vizualizace dat nám umožní určit, jak rychle se na jednotlivých kontinentech mění úroveň znečištění ovzduší. Pomocí analytických nástrojů IBM se budeme snažit odhalit různé trendy, jako například souvislost mezi určitými nemocemi a kvalitou ovzduší,“ řekl Ed Jellard, konzultant z IBM Hursley Development Lab.

„Strategie spočívá v připojení zařízení k internetu a v efektivním zpracování získaných informací. Tímto způsobem umožníme miliónům lidí sdělovat informace prostřednictvím zařízení, která už vlastní, a zodpovědní činitelé na ně tak budou moci reagovat rychleji a chytřeji,“ řekl Nicola Palmarini, IBM Human Centric Solutions Centre. „Výpočetní kapacitu můžeme umístit do aut, přístrojů, silnic, energetických sítí, oblečení i hospodářských odvětví, jako například zemědělství nebo vodohospodářství. Tato iniciativa jasně ukazuje, jakou hodnotu můžeme získat ze sítě senzorů zabudovaných do nejrůznějších zařízení, jakými jsou chytré telefony, které už spousta lidí stejně vlastní.“

Technologii použitou v tomto projektu vyvinula společnost IBM s hardwarovou podporou společnosti SenSaris, jež poskytla Bluetooth snímače CO2. Je postavena na softwaru IBM Message Broker, WebSphere Application Server a Tivoli Storage Manager a běží na mobilní platformě Android 2.1.

Projekt bude ukončen 20. října 2010, kdy mají vozy dorazit na Světovou výstavu 2010 v Šanghaji. Po dokončení pilotní části použije IBM výsledky projektu k posouzení toho, jak by bylo možné toto řešení využít také pro jiné oblasti.

autor


 
 
Nahoru
 
Nahoru