Scienceworld.cz
PRO MOBIL
PRO MOBIL


KLASICKY
KLASICKY


Přijde čas neuromarketingu?

Výzkumníci z Duke University a Emory University publikovali názor, že technologie skenování lidského mozku najdou uplatnění i tam, kde bychom to nečekali. Využít jich bude možné nejen v medicíně, pro kontrolu makléřů (viz tento článek) či studium lidské psychiky.

Poznatky získané technikami, jako je funkční magnetická rezonance, umožní vyvinout nové a účinnější marketingové techniky. Přijde čas neuromarketingu. Taková představa jistě na řadu lidí zapůsobí jako strašidlo, nicméně v konečném důsledku půjde prostě o vyšší stupeň cílení reklamy. Cílenější reklama je z pohledu zadavatele účinnější, z pohledu spotřebitele ovšem vnímána jako méně obtěžující.

Každopádně bude neuromarketing zajímavým prostředkem pro návrh marketingových kampaní. Sledováním reakcí v mozku dobrovolníků lze získat přesnější údaje než pomocí vyplňování dotazníků, odhalí se tím např. i emoční reakce, jichž si člověk není sám vědom.

 

Zdroj: ScienceDaily

 

autor Pavel Houser


 
 
Nahoru
 
Nahoru