tisková zpráva společnosti British Airways
British Airways začala jako vůbec první letecká společnost na palubách svých letounů testovat hi-tech přikrývky. Jsou vyrobené ze speciálních optických vláken, která snímají mozkové vlny. Ty jsou pak přeneseny do povrchu pokrývky, která se zbarví podle aktuální nálady cestujícího: do modra v případě maximálního pohodlí, nebo do červených odstínů v případě diskomfortu. Účelem těchto přikrývek je podle emočního rozpoložení cestujících přizpůsobit formu palubního servisu konkrétnímu zákazníkovi a přispět tak k ještě vyššímu pohodlí během letu. Přikrývka by se v budoucnu mohla stát neocenitelným pomocníkem především pro palubní personál aerolinek, který tak bude přesně vědět, kdy je jejich zákazník nespokojený a co mu naopak dělá radost.
Kvalitní spánek, ať už na palubě letadla, nebo kdekoliv jinde, je základem nejen pro pohodlné cestování. Již v roce 2000 proto British Airways jako první aerolinka na světě přišla s převratnou inovací v osobní letecké dopravě – se sedačkami plně polohovatelnými do vodorovné postele. Ke kvalitnímu spánku a celkovému odpočinku během letu teď mají nově přispět i šťastné přikrývky, které si mohla na vlastní kůži otestovat skupina dvanácti dobrovolníků, a to na palubě letounu B787 Dreamliner obsluhujícího trasu z londýnského Heathrow do amerického Newarku.
„Je to vůbec poprvé, kdy nějaká letecká společnost použila podobnou moderní technologii ke zjištění zpětné vazby na své služby. Díky tomu můžeme spolehlivě zjistit, zda cestující na palubách našich letadel mají dostatek podnětů k tomu, aby mohli spokojeně relaxovat nebo spát. Zároveň se dozvíme, co přesně má na jejich pohodlí vliv. Zda osvětlení paluby, jídlo, zábavní systém nebo pozice, ve které sedí či leží,“ říká Petr Duchek, obchodní ředitel British Airways pro Českou republiku, Polsko a Slovensko.
Na to, jak „šťastná přikrývka“ funguje, se podívejte na následujícím videu: