tisková zpráva společnosti Changhong
Zakřivené TV
Jedním z posledních hitů, které zažily boom na letošním CESu, jsou zakřivené TV, které promění váš domov ve skutečné domácí kino. Už se o nich mluví nějaký čas, zdá se ale, že právě křivky budou hrát v nejbližším období prim. Zatím se to bude týkat jen solventnějších zákazníků, ale stejně se ještě nedávno hovořilo o 4K televizích.
4K televize se dnes u nás prodávají za velmi konkurenční ceny. Každopádně velkoformátová zakřivení televize jsou dnes vlajkovými loděmi všech významných hráčů na poli spotřební elektroniky. Spojují v sobě to nejlepší pro dokonalý zážitek ze sledování filmů či hraní her.
Kvalitnější obrazovky
Jeden z nejdůležitějších trendů, který už zřejmě tento rok nabere víc na obrátkách, je zobrazování technologií Ultra HD, kterou možná znáte pod názvem 4K. Je to relativně nový standard, který má čtyřikrát více zobrazovacích bodů než u Full HD obrazovky. Tomu odpovídá i kvalita obrazu.
Jejich větší popularitě dodnes bránila poměrně vysoká cena. Dnes jsou však tyto televize mnohem dostupnější. Například jeden z největších světových výrobců televizí, čínský Changhong, je na českém a slovenském trhu prodává za lidovější cenu. 4K přijímač se špičkovým obrazem tak dostanete za cenu Full HD televize.
Plazmy na ústupu
Ještě nedávno jsme si při koupi nové televize kladli otázku, jestli to bude plazma nebo LCD. Tuto otázku si však budeme klást čím dál tím méně. Před pár lety plazmové televize těžili nejméně ze svého kvalitního obrazu, dnes tuto výhodu doběhli a předběhli LED či OLED technologie. Týká se to zejména kvality obrazu, zobrazování černé barvy a dynamiky obrázků, kterými se plazmové televize donedávna pyšnily.
Více velkých výrobců v poslední době ohlásilo snižování počtu kusů dodaných na trh nebo dokonce definitivní konec výroby plazem. Rok 2014 to podle všeho jen potvrdí.
Naše televize budou víc „smart“
Tento rok přibude do našich domácností víc televizorů se smart funkcemi, širokou nabídkou aplikací a samozřejmě připojením na internet. Důvod je jednoduchý – jejich ceny klesají, naopak možnosti jejich využití rostou. Především nás však časem čeká boom sledování videa na internetu. Švédská společnost Ericsson odhaduje, že v nejbližším období by sledování videa na internetu mělo narůst každý rok o 60 %. To podle všeho změní i způsob fungování vizuálních médií.
„Trend se posouvá směrem k aktivnějšímu divákovi. Ten už nebude pasivním recipientem televizního programu. Bude si vybírat, co a kdy chce sledovat – to znamená rozmach služeb jako Video-on-Demand,“ předpovídá Jiří Mrkvička ze společnosti Changhong. VoD oceníte doma, když právě v televizi nedávají nic zajímavého nebo když jste neustále v pohybu a nemáte čas se na svůj oblíbený pořad podívat do konce. V takovém případě ho jednoduše zastavíte a dodíváte se na něj třeba na svém tabletu ve vlaku nebo na letišti. Stačí mít internetové připojení a předplacenou příslušnou on-demand službu.
A těch je už teď několik – HBO Go, Filmbox Live, různé služby kabelových a mobilních operátorů. A kdoví, možná brzy i na české obrazovky dorazí z Ameriky nejoblíbenejší služba VoD Netflix. Nechme se překvapit.