Člověk |
Podle průzkumu Gallupova institutu a dalších institucí jsou američtí podnikatelé oproti obecné populaci více nábožensky založeni. Je mezi nimi větší podíl věřících, častěji se modlí a vnímají Boha spíše jako osobní bytost.
Jeden z autorů výzkumu Mitchell J. Neubert z Baylor Hankamer School of Business dodává, že ovšem není jasné, za co se podnikatelé modlí; snad rovnou o úspěch, nebo něco ve smyslu „Bože, dej mi energii, abych mohl pracovat 25 hodin denně“?
Více než polovina podnikatelů v průzkumu uváděla, že se modlí denně, třetina pak víckrát denně. Většina z nich je logicky členy náboženských komunit, které se kladně staví k podnikání a podobným aktivitám.
Otázkou samozřejmě zůstává, nakolik existuje vazba mezi náboženstvím (a jakým? viz často uváděná souvislost mezi protestantskou etikou a vznikem kapitalismu) a podnikatelskou aktivitou a nakolik podnikatelé musí vzhledem ke svým zákazníkům působit konformně (viz i styl oblékání). Znamená to, že v převážně náboženské americké společnosti pak při odpovědích v průzkumech klamou, třeba i nevědomě?
A znamená tato tendence k vnější konformitě (existuje-li tedy), že třeba v převážně ateistických Čechách by podnikatelé vyšli z průzkumu jako ještě ateističtější?
Zdroj: Phys.org
Komentáře
24.07.2013, 10:36 intago
to je potvrchní
až hrůza. Ale pochybuji, že by byl někdo schopen a ochoten tohle pořádně rozvést... Téma je to ale zajímavé. BTW Slyšel jste někdo o farizejství?
Napsat vlastní komentář
Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.