Scienceworld.cz
PRO MOBIL
PRO MOBIL


KLASICKY
KLASICKY


Auto na vodík ještě letos?

Společnost Toyota oznámila, že zřejmě ještě letos dodá první automobily, která budou ke svému pohonu využívat vodík.

Technologie označovaná jako fuel cell hybrid (FCHV) by měla pohánět vozy na první pohled se nijak neodlišující od "sporťáků". V prvním roce by ovšem na trh mělo přijít pouze omezená série 20 kusů. Souběžně bude kromě marketingu probíhat také budování infrastruktury pro provoz vozů tohoto typu.
Technologické podrobnosti nebyly oznámeny, ale z článku se zdá, že vodík bude vázán v elektrolytu v baterii a uvolňován průběžně (? – autor článku je automobilovým analfabetem :-)). Odpadnou tedy možná problémy s objemným rozšířením, kterým dnes musejí být vybavené vozy přestavěné na plyn. Rozdíl mezi čistým vodíkem a zemním plynem je samozřejmě také v zplodinách – vodík je v tomto smyslu absolutně ekologickým palivem, neboť produktem jeho hoření je čistá voda.

Podrobnější informaci najdete na
http://www.toyota.com/about/news/product/2002/07/01-1-fuelcell.html

Jak poznamanávají komentáře: Vlastní pohon obstará elektrická energie. Teplo uvolněné při spalování vodíku bude tedy předeveno nikoliv přímo na mechanickou práci, ale nejprve na elektrickou energii. Kromě automobilu na vodík se tedy bude zřejmě jednat současně o elektromobil.

Poznámka: vzhledem k množství a délce komentářů hrozí při zaškrnutí volby "zobraz všechny komentáře" buffer overflow. V případě problémů proto znázorňujte komentáře postupně (vždy po několika "kusech"). Omlouváme se za chybu systému.

autor Pavel Houser


 
 
Nahoru
 
Nahoru