Statistiky nejvyhledávanějších slov na světovém Internetu ukazují prvenství pojmů nějak spojených se sexualitou. Konkurenci jim představuje snad pouze fenomén MP3 a v daný okamžik také slova vážící se k aktuálním událostem. U nás je zřejmě situace zásadně odlišná a sexuální témata se vůbec nedostala do první desítky. Psychologický výklad tohoto jevu je přitom záhadou.
Administrátoři katalogu Quick zveřejnili žebříček nejvyhledávanějších slov za loňský rok. Překvapivě v něm vyhrál výraz Nokia – příčinou zřejmě nebylo ani tak hledání informací o těchto mobilních telefonech, ale spíše pátrání po logách a melodiích. V první desítce se přitom umístila i další slova nějak se vztahující k mobilních telefonům: na čtvrtém místě skončil dotaz "SMS", pátá byla právě "loga".
Vyjma telefonní mánie překvapilo i další pořadí vyhledávaných slov: tak na desátém místě se umístilo slovo "pokemon". Nepřekvapuje pozice "MP3", "warez" a "hry". Z praktických informací došlo především na "jízdní řády", "reality", "počasí" a "telefonní seznam".
Je otázkou, nakolik by se lišilo pořadí vyhledávaných slov u dalších českých portálů. Na Quicku spojovaném s Českým Telecomem mohl nastat např. větší zájem o telefonní seznam (na který vede ovšem současně odkaz přímo z hlavní stránky serveru). Díky reklamní kampani v klasických médiích Quick oslovil především nové uživatele internetu – a u těch lze očekávat spíše vyhledávání informací o "mainstreamových" tématech.
Tudíž právě zde by měly být přednostně vyhledávána slova jako "sex".
Srovnávací údaje však nejsou alespoň prozatím k dispozici, a jde tedy o pouhé spekulace.
Nejvyhledávanější slova na portálu Quick
(údaje za rok 2001)
1. Nokia
2. Pohlednice
3. Celebrity
4. SMS
5. Loga
6. MP3
7. Hry
8. Jízdní řády
9. Warez
10. Pokemon
11. Seznamka
12. Logo
13. Reality
14. Počasí
15. Telefonní seznam
Zdroj: Internet OnLine